01 septembra, 2012

Video s DSLR

Po čase som sa predsa len dostal k tomu, že som sa začal trochu viac venovať natáčaniu videa na zrkadlovke. Cestu k novým možnostiam mi otvoril "upgrade" firmware v mojom fotoaparáte s názvom Magic Lantern. Obsahuje viacero zaujímavých funkcií. Jednou z nich je možnosť snímať tzv. intervalometrom, čo znamená, že sa zosníma fotografia napr. každých 20 sekúnd a z výslednej sekvencie sa potom v post procese vytvorí video. Máme tak pocit, že sa objekty hýbu rýchlejšie, a často si tak uvedomíme pohyb, ktorý ľudské oko ako pohyb nevníma (alebo len veľmi pomalý, nevýrazný). Nasledujúce video vzniklo dnes večer nad Bankovom. Tvorí ho 120 záberov, ktoré boli zaznamenané v priebehu 40 minút. Pôvodne som chcel snímať dlhšie, ale obloha nepekne zosivela a zdala sa mi nezaujímavá, a tým, že sa objavili oblaky, nebola ani veľká šanca, že by sa dali vidieť hviezdy. Vzniklo teda toto krátke video. Hudbu som si vypožičal od Erica Satie, Gymnopedie č. 3.

4 komentáre:

  1. To je super. Ako keby sa za desať sekúnd pootočila Zem. Pripomína mi to aj videá z dokumentov, v ktorých za chvíľu rozkvitne kvietok :) Heuffel, určite to skús posunuť ďalej, napríklad na juťjub.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Čau Marenka, dikes, hej, taký bol aj zámer, skúšal som to už aj s kvetom, a tak som v sobotu spravil zbytočne 581 záberov kvetu čínskej ruže, ktorý, šľak aby ho, nerozkvitol :(
    No, mám to video na vimeu, lenže nemôžem ho dať ako verejné, pretože je k nemu hudba, na ktorú nemám autorské práva, takže to do budúcnosti budem musieť nejako vymyslieť.
    Ale som rád, že sa Ti páči ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. aj mne sa páči! je to ako večer pred armagedonom:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No veru, o chvíľu už bude tá scéna, ako hladká obrazovku :D

    OdpovedaťOdstrániť